Felanmälan

Lägenhet och fastighet
Fel i din lägenhet (t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp) och i föreningens fastighet (trasig lampa, dörr som inte går i lås) anmäls till föreningens tekniska förvaltare SBC. De noterar din anmälan och skickar lämplig resurs för att åtgärda felet.  

Telefontid vardagar 07:00-21:00
0771-722 722
email: kundtjanst@sbc.se

Jourtjänst
För akutsituationer efter kl 21 samt helger
08-18 70 00

OBS! Du som boende kommer debiteras för fel i din lägenhet som du själv orsakat.  

 
Tvättmaskin och torktummlare
Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77.

Bredband-Telefoni-TV:
Kontakta din leverantör för frågor gällande bredband, telefoni eller Tv.

Övrigt
Felanmälan för vitvaror

Fr o m 1 september 2017 ändras felanmälan för vitvaror! Om du behöver felanmäla kylskåp, frys, spishäll, ugn, diskmaskin eller micro så ska du göra det direkt till IKEA på telefon 0476-64 94 80 eller mejl: handla.ovrigt.rekl@ikea.com. Märk ditt mejl med ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”.

Ange den här informationen i din anmälan
Produktinformation
• Namn på produkten
• Fel på varan
• Artikelnummer
• Service/PNC nummer (behövs ej för spishäll)
• Serienummer (behövs ej för spishäll)
• Bild (skicka gärna med en bild på märket med artikel-nr, service- /PNC-nr, Serie-nr. Samt en bild på synlig skada)

Kunduppgifter
• Bostadsrättsförening
• Lägenhetsnummer
• Efternamn
• Förnamn
• Adress
• Postnummer
• Ort
• Telefon

 Mejl I bopärmen finns beskrivning på var du hittar artikel-nr, service- /PNC-nr, serie-nr på dina vitvaror.

Vänliga hälsningar
Ikano Bostad


Sopsug
Om du märker att det är stopp i någon av föreningens sopsugar kontaktar du Envac på nummer 08-775 33 70.

OBS! Lämna din soppåse i en fungerande sopsug. Ställ inte soppåsen på marken.  


Skadedjur Anticimex:
Misstänker du att din lägenhet eller föreningens fastighet råkat ut för skadedjur kontaktar du Anticimex på nummer 
08-19 00 30