Felanmälan

Lägenhet och fastighet:
Fel i din lägenhet (t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp) och i föreningens fastighet (trasig lampa, dörr som inte går i lås) anmäls till föreningens tekniska förvaltare Delagott. De noterar din anmälan och skickar lämplig resurs för att åtgärda felet.  
Lennart Remstam och Lars Byström från Delagott är ansvariga för fastighetsskötseln.


Felanmälan (kontorstid):
08-55 11 05 00
www.delagott.se/felanmalan
Ni kan även maila till kundtjanst@delagott.se


Kontoret nås på: 08-33 12 10

Akutsituation efter normal arbetstid:
Om det inträffar en akut situation efter kontorstid ringer du
08-55 11 05 00 och blir då kopplad till jouren.
Tänk på att det bara är till för akuta ärenden och att det medför en kostnad för er eller föreningen beroende på ärende.


OBS! Du som boende kommer debiteras för fel i din lägenhet som du själv orsakat.  
 
Bredband-Telefoni-TV:
Kontakta din leverantör för frågor gällande bredband, telefoni eller Tv.

Skadedjur Anticimex:
Misstänker du att din lägenhet eller föreningens fastighet råkat ut för skadedjur kontaktar du Anticimex på nummer 
08-19 00 30


Hissarna:
Kontakter Schindler om 020-31 33 33

Felanmälan för vitvaror:
Fr o m 1 september 2017 ändras felanmälan för vitvaror.
Om du behöver felanmäla kylskåp, frys, spishäll, ugn, diskmaskin eller micro så ska du göra det direkt till IKEA på telefon 0476-64 94 80 eller mejl: handla.ovrigt.rekl@ikea.com. Märk ditt mejl med ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”.


Ange den här informationen i din anmälan:
Produktinformation:
• Namn på produkten
• Fel på varan
• Artikelnummer
• Service/PNC nummer (behövs ej för spishäll)
• Serienummer (behövs ej för spishäll)
• Bild (skicka gärna med en bild på märket med artikel-nr, service- /PNC-nr, Serie-nr. Samt en bild på synlig skada)
Kunduppgifter:
• Bostadsrättsförening
• Lägenhetsnummer
• Efternamn
• Förnamn
• Adress
• Postnummer
• Ort
• Telefon
I bopärmen finns beskrivning på var du hittar artikel-nr, service- /PNC-nr, serie-nr på dina vitvaror.


Tvättmaskin och torktummlare:
Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77

Sopsug:
Om du märker att det är stopp i någon av föreningens sopsugar kontaktar du Envac på nummer 08-775 33 70
OBS! Lämna din soppåse i en fungerande sopsug.
Ställ inte soppåsen på marken.